Tuesday, August 19, 2008

Street art oxo i lofoten.

I dag har jeg blitt kjent med to kunstnere som jobber med street art. Kunstformen kalles oxo sjablongkunst eller stencil art, og er et internasjonalt og ikke minst urbant fenomen. Men nå altså også i lofoten. Her har prosjektet til de to unge og anerkjente menn må tatt form på falleferdige hus som ligger øde til! Og de er begge nokså mediasky. For en gangs skyld kom det da bra ut for meg å være alene journalist med kamera. Jeg har lenge lett etter denne type situasjoner hvor vj rollen kan blomstre. Og jeg fikk festet på film tilblivelsen av to helt nye street art pieces midt ute i ingenting, fantastisk.

1 comment:

Anonymous said...

veldig interessant!Disse bildene kommuniserer sinnsykt sterkt! Jeg liker godt at tolkningsmulighetene er mange uten at kunstnerne blander inn sine egne meninger .Jeg beundrer unge mennesker som har et så stort talent, men ikke ønsker å "sole"seg .